Recenze: Doba ledová 4 - Země v pohybu

Pův. název: Ice Age: Continental Drift
Animovaný / Dobrodružný / Komedie
USA, 2012

Do kin se po třech letech vrací oblíbená mamutí rodinka Mannyho, Ellie, jejich teenagerské dcerunky Broskvičky, lenochoda Sida, šavlozubého tygra Diega a potřeštěného krysoveverčáka Scratta, aby prožili nové napínavé dobrodružství. Právě Scratt, se svou vášní pro žaludy a jejich ukrýváním totiž způsobí katastrofu nevídaných rozměrů. Podaří se mu zasadit svůj žalud takovým způsobem, že pradávná Pangea začne praskat a lámat se na jednotlivé kontinenty a díky pohybu litosférických desek dojde i k rozdělení naší prehistorické party. Ellie a Broskvička zůstanou na jednom kontinentu a Many, Sid a Diego jsou unášeni proudem na ledové kře hluboko do širého oceánu. Ať to stojí, co to stojí, naši tři odvážní přátelé se musí dostat zpátky domů a při tom na ně čeká nejedno velké dobrodružství. Při cestě zpět jim dají zabrat nejenom mořské bouře, přílivové vlny a mořské příšery, ale musejí zvládnout i první společné soužití na jedné malé kře a tak se můžeme těšit na řadu komických scén plných vzájemného špičkování. Shodou okolností a náhod se na jejich provizorní loď, kterou si vytvořili z ledovce, dostane i Sidova babička, kterou skupinka zachrání v příboji mořských vln. Už, už se zdá, že naše partička kamarádů bude zachráněna, když se z oparu mlhy vynoří loď, jenže její podivínská posádka na palubě ani v nejmenším nehodlá našim kamarádům pomoci. Naopak, všichni jsou zajati a dostávají se do ještě větší šlamastiky.

Doba ledová 4; Země v pohybu je pokračování úspěšného animovaného filmu, jak pro děti, tak pro jejich rodiče a známé. Samozřejmě jako u ostatních vícedílných filmů, můžu říct, že i v tomto případě je nejlepší 1. díl.
Jakmile začal film scénou u mamutí rodinky a jejich dcerky teenagerky, věděla jsem, že to bude tak trochu trapné. Některá slova a výroky hlavních i vedlejších postav mi nepřipadaly vtipné, ale opravdu spíše trapné a překombinované. I děj a samotný příběh byl trošku o ničem.
Ale abych jenom nekritizovala. Musím pochválit samozřejmě grafické možnosti filmu a ztvárnění postav - tuto animaci já miluju u všech těchto filmů.
Jako vždy zabodovala veverka, která jde věrně kamkoliv, kde je její žalud a uvidíte sami, že tím způsobí pár komplikací.
Moje nejoblíbenější postavy v tomto díle byla nová bílá šavlozubá tygřice, do které se očividně zamiloval Diego. Dále se mi líbil oddaný kamarád Broskvičky ježkokrtek, na jehož jméno si už bohužel nevzpomínám. Bábinka Sida mi trochu překážela a vadila - hlavně ve scéně, kde ožužlávala jablko, to mi přišlo už trochu moc a vůbec mě to nepobavilo a to se velmi ráda směju i největším pitomostem.
Takže celkově můžu soudit, že to bylo pro mě podprůměrné pokračování úspěšného a oblíbeného filmu. Návštěvnost filmu díky předešlým třem dílům měli tvůrci zajištěnou a všichni byli určitě (tak jako já) zvědaví na pokračování.
Ale ať si každý posoudí sám jestli se mu film líbí nebo ne, toto je pouze můj osobní názor. :)